چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

نایب رییس انجمن نویسندگان لبنان با اشاره به اهمیت ارتباط اندیشمندان اسلامی با یک‌دیگر، گفت: عرصه مبارزه با استکبار بسیار گسترده است و ادبیات و فرهنگ اسلامی در این میان، نقشی اساسی را بر عهده دارد.

شیخ فضل مخدر در حاشیه بازدید ازکتابخانه بزرگ آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به غنای فرهنگی ایران،  اظهار داشت: فرهنگ اسلامی در ایران بسیار عمیق  و گسترده است و باید در سطح جهان مطرح شود.

رییس انجمن ادبی مقاومت لبنان با اشاره به اهمیت ارتباط اندیشمندان کشورهای اسلامی با یک‌دیگر، گفت: تعامل فکری اندیشمندان اسلامی در اتحاد و یکپارچگی مسلمانان بسیار موثر است و در شرایط جهانی امروز، این مسئله یک ضرورت به شمار می رود.

وی افزود: اندیشمندان اسلامی می‌توانند در مورد مسائل مشترک به صورت تخصصی وارد مذاکره شوند؛ چرا که عرصه مبارزه با استکبار بسیار گسترده بوده و ادبیات و فرهنگ در این میان نقشی اساسی را بر عهده دارد.

شیخ فضل مخدر در بخش پایانی سخنان با اشاره به جایگاه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی(ره)، گفت: کاری که این عالم بزرگ در جمع‌آوری گنجینه‌های اسلامی و تاسیس کتابخانه انجام داده، شگفت‌انگیز و قابل تحسین است.

رییس انجمن ادبی مقاومت لبنان خاطرنشان کرد: این عالم فقید با تمام وجود از این گنجینه بی‌نظیر و جهانی محافظت کرد و آن را برای جهان اسلام به یادگار گذاشت.

انتهای پیام 13/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha